petek, 4. marec 2016

Orehova potica brez moke in sladkorja

Orehova potica je sladica za katero se mi je zdelo, da jo je nemogoče narediti brez moke. Sladkor ni problem, saj se ga pač nadomesti z eritritolom ali drugim sladilom, moko pa je v nekaterih vrstah testa težko ali pa celo nemogoče zamenjati z mletimi oreščki oziroma kokosovo moko. Pri potici gre za kvašeno testo in kvasovke brez ogljikovih hidratov ne delajo. Včeraj pa me je razveselil recept Top fit mame za potico brez moke in sladkorja. Uspelo ji je nekaj kar se je zdelo nemogoče. Ker nisem imela vseh potrebnih sestavin, sem recept malo priredila. Priprava sicer izgleda zakomplicirana, ampak je čisto enostavna. Rezultat pa odlična potica, pri kateri se sploh ne opazi, da ne vsebuje moke in sladkorja.


Najprej pripravimo testo. Najprej z mešalnikom zmešamo:
250 g pasirane skute (jaz sem uporabila MinusL)
2 jajci
3 zvrhane žlice eritritola in 
75 g stopljenega masla.
Temu dodamo:
50 g razmaščene kokosove moke (uporabljam Cocomi)
70 g mletih mandljev
25 g indijskega trpotca v prahu (uporabljam od MyProtein in ga zmeljem v kavnem mlinčku)
1/2 vrečke pecilnega praška
Zamesimo kompaktno testo. Ne sme biti premehko ali se lepiti. Damo v hladilnik za vsaj pol ure do 1 uro. Ta čas pa pripravimo nadev. Jaz sem orehe zmlela (300 g) in jih poparila s 175 ml kozjega mleka, ki sem mu dodala rum, žličko mletega cimeta in štiri brizge MyProtein Flavdrops z okusom vanilije. Za bolj temno barvo sem primešala se žličko kakava v prahu.

Testo razvaljamo med dvema kosoma peki papirja ...

Namažemo z nadevom ...

In zavijemo v potico.

Pečemo jo na 170 stopinj Celzija 60 minut. Po 20 minutah peke potico premažemo z razžrkljanim rumenjakom, da dobi lepšo barvo.

Rezala naj bi se hladna, ampak mi smo počakali slabih 15 minut.

Potico sem ponovno pekla 7.3.2016 in sem naredila nekaj manjših sprememb. Domači pravijo, da je boljša, pa tudi izgleda boljše. V trgovini so imeli samo posneto pasirano skuto, pa še masla sem imela premalo in sem dala 40 g masla in 35 g kokosove masti. Prvič sem mandlje mlela sama oziroma sem jih naribala z multipraktikom. Tokrat pa sem kupila mlete mandlje Odlično, ki pa niso tako fino mleti oziroma imajo vmes kar nekaj večjih koščkov. Mogoče je bilo zaradi tega bolj mehko in sem dodala še 10 g kokosove moke. Testo sem pustila počivati 45 minut in je bilo bolj kompaktno kot prvič. Pri valjanju se sicer ni lepilo ali trgalo, ni pa imelo lepe oblike. Za lepo obliko je potrebno že na skoraj  samem začetku obrezati in pokrpati tam kjer je luknja. Potem pa se z valjanjem vse lepo zlepi in na koncu zgleda super. Da se testo ne prime na peki papir, ga vsake toliko odlepiš od testa in položiš nazaj potem pa testo obrneš, da je spodnja stran zgoraj. Pred nadaljevanjem valjanja odlepiš papir.
Bistvena sprememba pa je bila tokrat v nadevu. Prvič je bil sicer okusen, je pa bil prostor med nadevom in testom. Klasične potice nisem pekla že nekaj let, ampak se spominjam, da gre zraven poparjenih orehov še nekaj. Sem malo pobrskala po kulinarika.net in ugotovila, da je to sneg beljakov. Tako sem jaz orehe tokrat poparila samo z 1,5 dl mleka, hladnim pa dodala sneg dveh beljakov, ki sem mu dodala še žlico eritritola. 



Ni komentarjev:

Objavite komentar